Interviu Industria Carnii - Casa Angus
Care este povestea afacerii Casa Angus? De unde a pornit ideea acestui business si cine se afla in spatele lui?
Casa Angus este un concept ce a luat naștere din dorința unor tineri antreprenori care vor să rămână în țară, ce își propun sprijinirea fermierilor și condimentarea puținului timp liber al bucureștenilor, al famililor personale, cu alimente sănătoase, bine alese, care sunt produse de elita fermierilor români. Ideea a venit după ce am observat că pe piața din București nu există carne de vită Angus proaspătă, românească, pentru consumul famililor noastre. Fiind crescuți în vacanțe la țară, ulterior am tot auzit de dezamăgirea micilor fermieri care produc calitate fără să fie bagați în seamă de marii retaileri. Așa am ajuns la concluzia că am putea ajuta multe familii de fermieri români. Prin această ecuație, am pus bazele acestui proiect care are drept obiectiv susținerea fermierilor români, producătorilor premium, pentru a oferii clienților noștrii o proteină de calitate.
Care a fost investiția în magazin? De ce în zona Baba Novac? Care este oferta magazinului?
Sinceri să fim magazinul a fost amenajat unind forțele famililor și apropiaților noștrii, fiecare ajutându-ne la ce se pricepe, finisaje, montaje, curățenie. Pe această cale le mulțumim pentru ajutor. Am ales zona Baba Novac pentru unul dintre noi locuiește aproape dar și pentru că chiriile sunt mici, fiind tineri, la început de drum, nu ne-am permis să ne întindem mult ca și costuri. Oferta este una largă care este într-o continuă emulație cu cererea clienților noștrii, doar cu produse din fermele partenere.
De ce Casa Angus? Ce alte produse în afară de produse din carne de vită aveți la vânzare?
Pentru că “acasă” te simți cel mai bine, cu un steak de Angus și un pahar de vin roșu devenind un vis alături de cei dragi. În magazin avem la vânzare carne de vită Angus, aceasta fiind focusul nostru principal cât și carne de struț, rață, prepeliță, berbecuț, vânat, porc, burgeri, brânzeturi maturate, sucuri naturale, vinuri, semipreparate, mezeluri, miere cu cătină, ciocolată de casa și multe alte bunătăți toate fiind produse în ferme românești.
De unde aduceți toate sortimentele? Cât de greu este să găsiți producători de la care să luați marfă de calitate?
Oferta magazinului este variată, având la vânzare peste 100 de produse de la 24 de ferme cât și cooperative agricole românești, principal mici. Produsele provin preponderent de la ferme din Transilvania și Moldova, crescătorii fiind apropiați ai famililor noastre. Cunoaștem bine fiecare fermă din punct de vedere sistem de întreținere, sistem de creștere, sistem de furajare, bunăstarea animalelor, practic pentru noi este esentială trasabilitatea produselor, tot fluxul până în farfurie. De exemplu brânzeturile maturate provin de la Cooperativa GAL Carpatica Ghimeș Degustarium, unde sunt uniți mai mulți fermieri fiecare crescând acasă 20 – 30 de vaci de lapte Bălțată Românească. Carnea de vită Angus provine de la cea mai mare fermă de Angus de reproducție din Europa, din județul Sibiu, Karpaten Meat. Acolo sunt crescute 8.000 de vaci Angus pe 10.000 de hectare, în bunăstare, în libertate tot anul, aceasta fiind o rasă rezistentă la intemperii.
De ce carne de vită Angus? Care sunt proprietățile acestui tip de carne?
Calitatea principală a acestei rase este că depune grăsime intra musculara, perselarea, marmorarea care îi oferă acea frăgezime, savoare și suculență cu totul specială. Vacile din rasa Angus sunt crescute 365 de zile pe an în sistem extensiv, în libertate și bunăstare pe pășune. Datorită unei genetici superioare, a unui mediu sănătos și a condițiilor de creștere, bovinele Angus sunt foarte căutate pentru calitatea deosebită a cărnii. La nivel mondial 70% din populația de vaci de carne aparțin rasei Angus fiind numărul doi când se vorbește de calitatea cărnii după Kobe (Wagyu din Japonia care se găsește foarte rar și este scumpă). Carnea de vită Angus este bogată în proteine, aminoacizi, minerale, omega 3, vitamine B12, B6, Zinc ,Fier și are colesterolul scăzut, acestea fiind esențiale organismului uman. Compoziția cărnii de vită Angus este: 75% apa și 25% substanță uscată din care: proteine 18%, lipide 3%, substante extractive azotate 1,5%, substante extractive neazotate 1,3%, vitamine + minerale + oligoelemente 1,2%.
Credeți că românii au început să aprecieze gustul cărnii de vită Angus?
Da, apreciează dar puțini, este la început și nu la nivelul la care ar trebui să consume românii carne de calitate. În România consumul de carne de vită pe cap de locuitor pe an este de 11 kg, cererea de carne de vită crește în România, fiind un deficit mare în piață de proteină animală de calitate superioară. Românul din păcate preferă alte tipuri de carne. La nivel mondial, dacă luăm în considerare numai creșterea populației și dezvoltarea economică a Statelor Unite ale Americii, unde estimările prevăd o creștere a consumului de carne de la 50 kg pe cap de locuitor pe an estimată în prezent, în 2030 va atinge un consum de 70 kg pe cap de locuitor pe an.
Ați deschis magazinul în decembrie, anul trecut. Ați reușit să vă atrageți clienți fideli?
Odată intrați la noi în magazin majoritatea au devenit clienți fideli, unii vin și din celelalte colțuri ale orașului pentru produsele noastre. În principal sunt oameni care știu să aprecieze produsele românești, calitatea, nu cantitatea și preferă o hrană sănătoasă.
Cât de interesați sunt bucureștenii de produsele pe care le promovați?
Sunt, dar cum spunea un mare istoric Karl Max “Istoria se repetă”, asta sperăm și noi ca consumatorul român să deschidă bine ochii spre magazinele românești, mici, ca pe vremuri, pentru că așa susțin fermierii și producători români.
Cât de apreciate sunt produsele tradiționale din carne?
Sunt apreciate, dar părerea noastră este că totul depinde de consumator, el face piața, el face ecuația cerere-ofertă cât și balanța import-export. Dacă consumatorul ar cumpără produse românești, atunci ar merge mai bine economia țării și multe familii de la țară ar avea un trai mai bun, așa susținem fermierii altor țări ceea ce este rușinos.
Care sunt planurile de dezvoltare? Vă gândiți să măriți numărul de magazine sau să îmbogățiți oferta actuală de produse?
Nu, deocamdată ne dorim să fie clineții noștrii mulțumiți și fermierii furnizori să continue să producă, nu să pună furca în cui.